Slunečnicová semínka - víte co obsahují?

Slunečnicová semínka obsahují pestrou škálu pro život nezbytných látek. Mají vysokou nutriční hodnotu, zároveň jsou ale lehce stravitelná. Jsou vhodná i pro těhotné a kojící ženy, sportovce, jedince trpící anémií i diabetiky. Konzumace slunečnicových semínek se doporučuje při kožních problémech (ekzémy, popraskaná a suchá kůže) a pro posilnění nehtů a vlasů. Kyselina linolová a vitamín E zlepšují elastičnost kůže.


Co obsahují slunečnicová semínka


Slunečnicová semínka patří k nejbohatším zdrojům vitamínu E, který je silným antioxidantem. Vitamín E chrání srdeční svalovinu, je proto vhodnou prevencí srdečně-cévních onemocnění. Nedostatek vitamínu E může vést k neplodnosti, neurologickým potížím nebo snížení obranyschopnosti.


Semínka jsou dále bohatá na vitamín B1. Více se ho nachází pouze v pivovarských kvasnicích. Díky tomu mohou pomoci ve stresu, při depresích, nespavosti či nervozitě. Mezi zastoupené minerály se řadí hořčík, železo, vápník, draslík, zinek, mangan či selen.



Slunečnicová semínka obsahují 50-60% tuků. Jedná se zejména o esenciální (pro tělo nezbytné) mastné kyseliny. Velký podíl zaujímá kyselina linolová, která snižuje hladinu cholesterolu v krvi, a brání tak rozvoji aterosklerózy. Semínka dále obsahují 23% bílkovin, což je stejné množství jako v luštěninách či mase. Sacharidů v nich najdeme pouze 8%.


Jak použít a konzumovat slunečnicová semínka


Tepelnou úpravou se ničí obsažené látky, nejvhodnější je proto konzumovat je za syrova. Mohou se však rozmixovat či rozemlít, jinak je třeba je důkladně rozkousat. Pro ještě lepší stravitelnost se mohou semínka před konzumací namočit do vody či nechat naklíčit. Mohou se přidávat do snídaňových kaší, müsli, jogurtů, salátů, pečiva či na posypání jakéhokoliv jídla.


Slunečnicová semínka lze zakoupit zde


Podpořte nás na Facebooku.

Také by vás mohlo zajímat

Napiš nám

Sleduj nás na sociálních sítích

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon

© 2017-2018 VitalBlog